Tuesday, January 11, 2011

Redha dengan ketentuan Ilahi

wahh.. tajuk post aku kali ni macam lebih kepada ketuhanan ye?
mmg la. kita mesti redha dengan takdir dan qada serta qadar.
tu kan salah satu dalam Rukun Iman :)
sebenarnya setiap ujian yg datang tu adalah salah satu cara Allah ingin
meninggikan darjat kita, insyaAllah :)
pehh..sikit hari bulan aku pi try masuk imam muda. 
pastu keluar rancangan baru
"Soal AnakPakDin" .. HAHA..


hari ni hari kedua berturut-turut aku update blog setelah berada di
perantauan. terpaksa lepak mamak nak update blog.
apa2 pon assignment kasi siap dulu. baru senang hati kan. hu.
hari ni jugak hari yg kurang bernasib baik kot pada aku.
firstly, pagi2 tadi.
kelas ATH pukul 11. aku punya la excited nak pi kelas, 10.30 dah siap.
mengenangkan kawan aku nak tumpang, aku pi umah dia.
siap jemput habaq hang. sekali dia bawu mandi.
agak hangin di situ. dah la nak menumpang, aku lak kena tunggu..
takpa2..sekali sekala sabar apa salahnya kan..
dalam pukul 11 sampai kelas. lecturer pon tak masuk lagi..
buat rilek je la. tunggu dalam setengah jam, budak ni kata lecturer takda.
cheh, frust aku..sikit la.. epi yg banyak.. HEHE..
lepas tu hari aku berjalan seperti biasa.
petang tadi lak, aku pi main bola sepak kat padang uitm.
bajet star sikit. siap pakai jersey Malaysia siap.
tengah2 main, konon nak sliding tackle la soang mamat ni..
nak cakap yg takda owang tak boleh lepas aku la. gila riak ni..
sekali entah macam mana jari tangan kiri aku pulak terpeleot.
agak SAKIT ye. tapi aku berjaya menghalang kemaraan pihak musuh.
kehkehkeh..


haa, ni gamba aku time main futsal kat Melaka hari tu.
*tetibe keluar tajuk. HAHA..


dari kiri : qadir, aku, derok, man


sampai sekarang la jari aku ni sakit lagi. nak buat kerja pon agak kekok.
lagi text Dia. selalu text tangan kiri. ni, terkial-kial guna tangan kanan.
dan untuk pengetahuan semua, Dia baru tahu aku ni kidal.
cheh... -.-' .. 
padahal 1 Februari ni genap setahun.. >.< .. he..
siap solat maghrib aku pon merajinkan diri nak pi basuh baju.
jap gi semut boleh bersarang pulak dalam plug kat mesin basuh tu..
aku pon ambil pemutar skru pastu bersihkan menatang tu.
dah tu tetibe entah current daripada mana kena kat aku.
nasib sikit je. nasib tak tegak rambut aku. :p


kadang2 terfikir gak apa yg aku dah buat hari ni kan.
tapi apa yg patut kita ingat, setiap apa yg berlaku ada hikmahnya kan.
Allah itu maha adil :)


11 Januari 2011.
selamat hari lahir kepada Sabree dan Arif. semoga panjang umur dan dimurahkan
rezki.
Aaminnn :)

1 comment:

  1. sebenarnye dah taw awk kidal,saje buat2 xtaw je...syg awk sgt2 la boo boo =)

    ReplyDelete